Min favoritårstid

Nästan en dum fråga. Visst kan man längta till julen under sommaren, men skillnaden är att man inte vill bort från värmen, så som man vill bort från kylan nu. Jag är så trött på först den evinnerliga hösten och nu vintern.
 
Jag vill ha sommar- värme, sommarnätter, sommarlov och frihet, vänner, bruna ben och solblekt hår, skrattande ansikten, bra musik, skjorts och klänningar, picknik och melon, kramar som svider i den rödbrända huden och att kunna dyka i havet och känna hur saltet bränner i ögonen och i skrapsåren på knäna.
 
Jag vill känna lukten av blommor och nyklippt gräs, lukten av dagg en tidigt morgon, lukten av grus som yr runt benen och jag vill känna hur den solvarma asfalten svalnar under mina barfota fötter
 
Jag vill ha sommar
 


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback